Follow Me on Pinterest

Saturday, October 3, 2009

Yeniden Merhaba

En son Haziran ayinda post etmisim. Oglumun icin katildigim faaliyetler, arkadas gezmeleri, davetler, partiler ve Turkiye tatili derken aylar gecmis. Halen de cok yogun gunler geciriyorum. Zannettim ki ufaklik buyudukce bana daha cok zaman kalacak. Megersem tam tersiymis, kendime neredeyse hic zaman kalmiyor. Bu da edindigim bir baska tecrube oldu. Hergun yeni bir tecrube ediniyor insan, onunla yeni seyler ogreniyor. Konusmaya calistikca o minik kelime haznesini daha da genisletmeye calisiyorsunuz, becerilerini gordukce yeni beceriler eklemeye calisiyorsunuz. Buna benzer egitimler icinde insan kaybolup gidiyor. Sadece mutfakta yaptigim ugraslarin resmini cekip bir album yapmakla kalabildim. Anladim ki yaza girerken bloguma kisa bir veda etmem gerekecek.

Oncelikle bugun daha onceden yarim biraktigim isi tamamlayacagim. Yani "Babalar Gunu "pastasinin tarifini verecegim. Aslinda kek olarak yine ayni kek tarifimi kullandim. Uzerini ganaj denilen cikolata sosu ile kapladim. Ganaj uzerinde zamaninda cok calistim. Hic saklamama gerek yok, ganajin ingilizce kelime karsiligini bulmak benim icin zor oldu. Kelimenin ingilizce karsiligini buldugumda bir cok tarif cikti karsima. Oncelikle hemen ingilice kelime karsiligini yazayim ki, ABD de yasanlar icin tarifi aramak zor olmasin. Burada cok bilinen ve de benim her zaman yemis oldugum :) ama yapmasini bilmedigim bir cikolata sosu imis. Aslinda yapimi cok kolay, Turkiyede bazi basit tek bir malzeme burada o tek malzeme birden cok kalem malzemeler halini aliyor. Dolasiyla dogru malzemeleri kullanabilmek icin arastirma yapmam gerekiyor.

Oncelikle ABD yasayanlar icin ; ganaj tarifi ariyorsaniz "Ganache Recipe" diye arama yaparsaniz istediginiz tarif ve malzemelere ulasabilirsiniz. Unutmadan sut kremasi alirken "heavy cream" 2 cesit bulunuyor(benim gordugum tabiki), bir tanesi makarna soslari icin kullanilan digeri pastalar icin, bu detaya da dikkatinizi cekmek istedim.

Bilgilerden sonra kisaca tarifi verecegim kek Sevgililer Gunu Kek tarifine kakao ekleyerek kullandim. Kekimiz pistikten sonra ikiye kestigim kekin icine dondurulmus franbuazi - ahududu- ekledim ve uzerine ganaj sosundan ekledim. Tarifi buraya tiklayarak alabilirsiniz.


Kekimizin ust parcasi ile kapattiktan sonra tum ganaj sosu ile kekimizi kapladim.










Daha onceden yapmis oldugum seker hamurlu calismalarimi ganaj sosu donduktan yaklasik 6 saat sonra kekimizi susledim. Keki seker hamuru ile kaplamak istemedim cunku ben seker hamurunun tadini cok sevmedim o yuzden bu yontemi sectim. Bol cikolatali ve lezzetli bir kek oldu.

Altta gormus oldugunuz resim ise ilk ganaj kaplamali kekim idi. Anladim ki 1-Sosu doktukten sonra uzerine herhangi bir oynama yapmayacakmisiz 2.si ise ganaji bekletmeden kekimizin uzerine dokecekmisiz, puruzsuz bir yuze elde edebilmek icin :)

No comments: