Follow Me on Pinterest

Monday, April 28, 2008

Soya Soslu Sebzeli Makarna

Eskiden cocukken makarna denildiginde ya salcali makarna aklimiza gelirdi ya da tereyagli peynirli makarna, uzerine birde ince kiyilmis taze maydonoz yapraklari serpilirdi, harika olurdu. Bilmezdim cesit cesit makarna tariflerin oldugunu.

Bugun evde ne yapsam yemek olarak diye dusundum, dolabi acip baktigimda sebzeleri gordum, aklima soya soslu sebzeli makarna yapmak geldi. Uzun zamandan beri yapmiyordum. Hem aksam yemegi icin degisiklik olur, hemde blogumda sizlerle bu degisik tadi paylasmak istedim.
Soya sosuna genelde Cin yemeklerinde karsilasirsiniz. Dunya tatlarindan en cok sevdigim yemeklerden birisi Cin yemekleridir. Iste size degisik dunya tatlarindan cok kolay bir tarif...

100_0993.JPG

Malzemeler

1 paket spaghetti
1 adet sari kabak
1 adet brokoli
2 adet havuc
1 adet kuru sogan
1 adet biber
1 cay bardagi soya sosu
60 gr tereyagi

1 paket makarnamizi bildiginiz usulde pisiryorsunuz, makarnamiz soslanmaya hazir hale gelinceye kadar bir taraftan sebzelerimizi iri iri dograyarak hazirlayalim.

100_0988.JPG

Makarnamiz hazir hale geldikten sonra , derin tavamizda tereyagimizi eritiyoruz, ben birazda sivi yag ekledim ki makarnalar birbirine yapismamasi icin. Ocagimizin ates seviyesi en yuksekte olmali. Daha sonra tum sebzeleri tavamiza koyuyoruz.

100_0991.JPG
Sebzeler az kavrulduktan sonra soya sosumuzu ekliyoruz, sebzeleri fazla pisirmenize gerek yok, az pismis sebzeler daha guzel tat veriyor. En son olarakda suzulmus makarnamizi ekliyoruz 3-4 dk kadar pisirdikten sonra servise hazirdir.

2 comments:

Anonymous said...

çok güzel görünüyor.sebzeli makarnayı bende çok severim.brokoli ve soya sosu koymadan bende bu şekilde yapıyorum.ama bundan sonra onlarıda katacağım.ellerine sağlık.
bebekkokusundan "seviltuana"
adım hatice.

eylem said...

Tesekkur ederim Hatice. Umarim begenirsiniz :)