Follow Me on Pinterest

Monday, June 30, 2008

Italyan Usulu Karidesli Makarna

basil
Nerden bilirdim cocukken anneannemin saksilarindaki o guzel, ruzgar estiginde ortaligi mis kokusuyla havayi degistiren, muhtesem gorunuslu feslegenlerinin sofralarda megerse bir numarali tat olacagini...

17-20 yaslarimda iken sevgili dayim Istanbul'dan Denizli'ye bizleri ziyarete geldiginde, feslegen yapraklarini saksilardan toplayip o guzelim coban salatasinin icine dograyip eklerken hepimiz hayretler icinde ona bakardik. Bu niye bu cicegi simdi buna dogradi diye...:) Hatta buyuk dayimin sozleri hala kulaklarimda çınlar "bizim oglan sen kendi salatana ekle, bizimkine dokunma" demisti. :) O zamanlar denemedim galiba tam hatirlayamiyorum. Ama simdi bazi yemeklerimde vazgecemedigim tatlardan. Hele hele Italyan usulu zeytinyagli feslegenli ekmekler...

Amerika'da yasamaya basladigimdan beri agiz tadim cok genisledi. Eskiden cok pinpirikli birisiydim, asla bilmedigim, icinde ne oldugunu anlamadigim seyleri yememe gibi huylarim vardi. Insanoglu degiskendir dedikleri dogru. Butun bunlar bende kayboldu gitti...

Ulkeler bazinda en guzel tatlar kimlere ait deseniz ilk sira Italyanlarin derim. Hem yemekleri, hemde saraplari ile benim ve esimin gozunde ilk sirayi almis bulunmakta.
Simdi burda buyuk seflerin yaptigi gibi karmakarisik tarif vermeyecegim. Cok dusundum hangi tarifi sizinle paylasabilirim diye. Malzeme acisindan da ulasmasi zor olmayan bir tarif sectim sizin icin.
Eger sizde sofranizda biraz olsun Italyan tadi isterseniz iste size yapimi cok kolay bir tarif;

DSC_0258

Malzemeler

1 kilo karides (ben dondurulmuslardan kullandim)
1 paket sphagetti
3 adet kup seklinde dogranmis domates(domateslerin sert olmasi gerekiyor)
Zeytinyagi
Iri cekilmis karabiber
2 adet sarimsak
125 gr. parmesan peyniri (arzunuza gore arttirabilirsiniz)
1 demet ince dogranmis feslegen
3-4 dal ince kiyilmis maydonoz

Oncelikle derin bir tencerede makarnamizi bildigimiz usulde pisirin. Pistikten sonra suyunun hepsini suzmeden 1 su bardagi kalacak sekilde ayirin.
Daha sonra tenceremizde zeytinyagina sarimsak rendeleyerek 30 sn kadar pisirdikten sonra karidesleri ekleyin. Sarimsak cabuk yanabilir dolasiyla 30 sn'den kisa surede tutabilirsiniz. Karideslerimizi de 2-3 dk pisirdikten sonra karabiber ekleyip karidesler sote olduktan sonra makarnamizi suyu ile birlikte ekleyiniz. Iyi bir karisimdan sonra kup seklinde dogranmis domatesleri, dogranmis feslegenleri ve az parmesan peyniri ekleyerek az karistirniz. Servis yaparken uzerlerine domates, feslegen, parmesan peyniri ve ince kiyilmis maydonoz serperek guzel bir sunum hazirlayabilirsiniz.
Eger icecek olarak tercihimi sorarsaniz, tat olarak hafif ve guzel bir Italyan chardonnay'i tavsiye ederim.

DSC_0251

No comments: