Follow Me on Pinterest

Saturday, February 14, 2009

Sevgililer Gününüz Kutlu Olsun



Gunlerce, aylarca, siteleri-bloglari gezdim, baktim hayran hayran o super harkulade seker hamurlu pastalara mi desem sanat eserlerine mi onu bilemem :). Bende uzerinde calisayim hatta oglumun dogum gunune guzel bir pasta yapayim dedim de olmadi ki onceden calismam gerekmis biraz. Oyle kolay degilmis yapimi, en azindan benim icin kolay olmadi desem daha dogru olur. Birincisi elimi cok agirdan aldim ki sebebide malzemeyi nereden nasil bulacagimdan idi. Turkiye gibi olsa malzemeyi git al ama ulkenin farkliligi bu olsa gerek ki bir seye ihtiyacin oldugunda ve markete gittiginde bir tek urunle karsilasmiyorsun , cesit cesit her kalem mal oldugu icin alacagin malzemenin detayini cok iyi bilmen gerek, ki bu da benim gibi hic bilmeyen icin bayagi zor oluyor.
Ikinci sebebim ise benim minnos, iki denememde de bacaklarima yapisti(bu aralar dis cikartiyoruz da), bende aceleye getirmeye calisinca tabiki sonumuz husranla bitti, gerisini hic sormayin benim ellerimde seker hamuru yapis yapis, bir yandan ufaklik kucagimi istiyor, bir yandan seker hamuru karisimi hazirlarken bir yandan minnosu pışpışlama derdine tam komedi idi aslinda. Bu sefer nasil olduysa iyi gunune denk geldik de yapabildik. Oglusuma tesekkur ederim verdigi izinden. :)


Aslinda nerden baslasam nasil anlatsam ki seker hamuru ile tanismamizi. Tabiki Esra sebeb oldu. Yani sevgili Acemi Sefimiz. Bebek Kokusu sitesini gezerken orada onun yaptigi muhtesem pastalari ile tasintim, oradan da sitesine ulastim ki ne cevherler varmis megerse, agzim acik kaldi yetenege. Seker hamuru ile tanismam boyle oldu. Sonra yine farkettim ki farkli malzelerden de seker hamurunu yapabilecegimi yine Acemi Sef'imizin sayesinde ogrendim. Oradan Ayse Yaman ile tanistim. Hic anlatmayayim kelime yok bence siteye giderseniz anlarsiniz ki ne yaman tarifler. :)

Lafi uzatmayayim ben seker hamurumu marshmallowlu yaptim ki malzemeyi bulmasi kolay oldu ama yapmasi icin ayni seyi soyleyemecegim neler oldu neler. Yukardada belirttigim gibi iki kere keklerimi kremali keke cevirdim ama en sonunda bende yaptim diyebiliyorum. Eger sizde marshmallowlu seker hamuru yapmak isterseniz tarife buradan ulasabilirsiniz. Diger turlu yapmak isterseniz buraya tiklarak ulasabilirsiniz. Esra'nin sitesini cok seviyorum cunku detayiyla resimleyerek anlatmasi benim gibi baslangicta olanlar icin ideal bir site. Simdiden sizlere bol sanslar diliyorum.
Bu arada sayfanin sonunda cikolata kremali kek gorurseniz o da benim seker hamurundan dolayi ugradigim "hayal kirikligimi cikolata ile kaplamam" diye tanimliyorum.

Kek icin Malzemeler

3 yumurta
2 cay bardagi seker
3 cay bardagi un
1 cay bardagi sut
125 gr tereyagi yada margarin (hafif mikrodalgada eritiniz)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya (benim likit vanilya idi 1 tatli kasigi kullandim)
1 silme tatli kasigi ince rendelenmis portakal kabugu (olmazsa olmaz :))

Yumurta ve sekeri derin bir kapta mikserinizin yavas ayarindan baslayarak en hizli ayarina getirerek cok iyi bir karisim yapiniz. Daha sonra diger malzemeleri ekleyiniz ve tekrar yavas ayarda biraz karistirdiktan sonra biraz hizli ayarda karistiriniz. Daha sonra yaglanmis kek kalibiniza koyarak, yaklasik 175 derecelik firinda ve firinin orta bolumunde 30 dk kadar pisiriniz. 35 dk yi da bulabilir. Ben pistikten sonra aliminyum folyo ile kekimi kalibinda biraz tuttum, hafif nemlenmesine yardimci oldu.

Ici icin malzemeler

1 su bardagi cilek
Krem santi
1 cay bardagi toz seker


Ici icin ne yapsam diye dusunurken evdeki cilekleri koyayim dedim ama cigden konmaz guzel olmaz diye dusundum de iyi dusunmusum. Cilekleri kucuk bir pisirme kabinda uzerine sekeri ekleyiniz ayni recel yapar gibi hafif ateste kaynamaya baslayinca seker eridiginde hemen atesten aliniz cok pismesine gerek yok cileklerin diri kalmasi gerek. Resminide sizler icin ekledim daha anlasilir olmasi icin.

Kekimiz ilik olduktan sonra ortasindan ikiye ayiriniz ve bol krem santi surunuz, uzerinede kevgir yardimi ile (tabi sogumus) suyunu suzerek cileklerimizi yerlestiriniz. Resmini cekecektim ama o ara telefon ile gorustugum icin hemen diger parcayi ustune koymusum bir dahaki sefere soz unutmayacagim. Belirteyim muazzam bir lezzet olustu, kekteki hafif portakal aromasi ile cilek tadinin karisimi insanda durmadan yeme hissi veriyor belirteyim.




Daha sonra seker hamuru ile arzu ettiginiz suslemelerinizi yapiniz. Aslinda farkli sekiller dusunuyordum ama ilk deneyen birisi olarak yapamayacagimi anladim ve sevgililer gunu oldugu icinde gul ve kalp motiflerini yapmayi tercih ettim. Bir cok hatalarim oldu ama umarim ilerde bu hatalarimi duzeltecegim.

Bu arada diger cikolatali kekimde asagida gordugunuz gibi. Kekin tarifi yine ayni ama icerisinde portakal kabugu rendesi yok ama ek olarak 4 tatli kasigi kakao var.
Cikolata kremasi icinde Chocolatefall daki kremayi kullandim. Tek fark icinde muz likoru kullanmadim, portakal kabugu rendesi ekledim 1 tatli kasigi kadar.



Herkesin soyledigini bende soyluyorum, insanda aliskanlik yapiyor. Yaptikca yapasi geliyor. Onumuz bahar oldugu icin misafirlerim bollasir bende artik bol bol yaparim diye umuyorum.
Sizlere kolay gelsin.

2 comments:

Sokak Kedisi said...

Harika gözüküyor, ellerinize sağlık

Nurten said...

Eylemciğim ben nasıl kaçırmışım pastanı, çok güzel olmuş :) bence devam et şeker hamurlu pastalara, gerçekten çok hoş. Ellerine sağlık canım