Follow Me on Pinterest

Monday, February 2, 2009

Şehriye Çorbası



Bu aralar corbalardan devam ediyorum bloguma, sebebi de havalarin soguklugundan. Ne zaman kis gelse bizim evde corba sezonu baslar. Corba menumu genisletmeye calisiyorum ama sehriye corbasi genelde herkesin bildigi ve benimde cok yaptigim bir corba ama normal usulun birazcik disina ciktim icine sebzelerde ekledim ki bizim ufaklik da faydalansin diye. Yemeklerimizi artik ufakliga gore ayarliyorum aksi takdirde evde yemek yigini oluyor. Genelde et/tavuklar hep duduklu tencerede haslandigi icin evde devamli et suyu bulunuyor. O yuzden bu tarifi tavuk suyu ile yaptim ama siz isterseniz normal su/et suyu yada arzunuza gore bulyonda kullanabilirsiniz. Onceleri her zaman bulyon kullanirdim, corbalarima cok hos baharat tadi veriyordu ama artik bulyon sezonu bitti evimizde.
Umarim anneler begenir tarifimi, ozellikle ufakliklar. Bizimkisi cok severek yedigi icin blogumda sizlerle paylasmayi tercih ettim.


Malzemeler

1 lt tavuk suyu
3/4 bardak arpa/tel sehriye
1 adet ortaboy sogan
1-2 adet havuc
1/2 dolmalik kabak
1 adet tatli biber
2 ortaboy domates
1 yemek kasigi salca
1 yemek kasigi kirmizi biber
Maydonoz
tuz, az karabiber, yag

Sogan, havuc, kabak, biberi cok kucuk kuplerde dograyiniz. Corba tenceresinde az yagda hepsini kavurunuz. Eger et/tavuk suyu kullanmiyorsaniz yag oranini arzunuza gore arttirabilirsiniz. Kirmizi biber ve salcayi ekleyiniz cok az kavrulduktan sonra hemen rendelediginiz domatesleri karisimin icine ekleyiniz. Domatesler pismeye basladiginda isitilmis tavuk suyunu yavasca ekleyiniz. Kaynamaya basladiginda sehriyeleri ve tuzu ekleyiniz. Yaklasik 15-20 dk kadar pisme suresi var. Sehriyeler sismeye baslayinca atesi kapatabilirsiniz 15-20 dk dinlendikten sonra kiyilmis maydonuzu ve karabiberi ekleyiniz. Limon suyu ile servis yapabilirsiniz.

Unutmadan belirteyim maydonoz yerine kuru nane de ekleyebilirsiniz. Kendi oglum cok secici oldugu icin yemeklerini nane,maydonoz yada kekik ile tatlandirmaya calisiyorum. Yemeyen cocuk annelerine faydam dokunursa ne mutlu bana :)

3 comments:

Nurten said...

Bayılırım şehriye çorbasına :) Üzerine birazda limon sıkılınca benim için şifa oluyor. Ne zaman grip olsam şehriye çorbası beni ayağa kaldırır :)).

Canım çorban çok güzel görünüyor, ellerine sağlık :)

eylem said...

Tesekkur ederim Nurtencim, evde yaptigim bazi tarifleri paylasmaya calisiyorum bende.
Sevgiler

Anonymous said...

Merhaba, adres degisikligini bildermek istedim. Artik bana bu adresten ulasabilirsiniz: http://lavantin.wordpress.com

Sevgiler...