Follow Me on Pinterest

Monday, October 19, 2009

Sütlaç



Ne zamandir yemek fotograflari dosyamda, yayinlanmak icin bekleyen bir tarif idi. Yaz donemindeki davetlerimde tatli menusunden eksik etmedigim tatlardan...

Bu aralar burada Cadilar Bayrami sezonu basladi. Bizde simdiden etkinlere basladik yine her sene oldugu gibi. Ev icin dekorasyona hazirlik, kostumler derken yine bir ayin daha ortalarina gelmisiz gecmisiz bile. Bu sene henuz karar veremedim Halloween icin ne hazirlayabilirim. Umuyorum ki burada sizlerle zamaninda paylasacagim. Bu kosusturmanin arasindan sizlerle Sütlaç tarifimi hemen paylasmak istedim.


Malzemeler

1 lt. sut + (yarim bardak sut nisastayi ezmek icin)
1 cay bardagi pirinc
1 su bardagi seker
1.5 corba kasigi nisasta
1 paket vanilya (ABD yasayanlar icin 1 tbsp vanilya)
Tarcin

Pirinci 1 bardak su ile iyice pisine kadar haslayiniz. Ben genelde pirincimi buharda pisiriyorum daha tane tane oluyor. 1 lt isitilmis sutu pirince ekleyip 6-7 dk kadar sut ile pisiriyorum. Daha sonra sekeri ilave edip erinyiceye kadar karistiriyorum. Bir taraftan nisastayi sut ile eziyorum. Bu karisimi sutlu pirince ekleyerek, 1-2 dk kadar kaynatip atesten aliyorum. Son olarak vanilyayi ilave ediyorum. Bir kac dk dinlendirdikten sonra servis tabaklarina aliyorum. Soguduktan sonra arzunua gore tarcin ile susleme yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

No comments: