Follow Me on Pinterest

Tuesday, March 10, 2009

Kremalı Mantar Çorbası





Artik bahar yavastan kendini gostermeye basladi. Baharin geldigini lale soganlarinin patlamasi ile anliyorum. Bulundugum bolgede, kendi bahcemde dahil olmak uzere, bahar basi lale manzaralari kapliyor. Ardindan agaclarin filizlenmesi ve "Cherry Blossom" sezonun baslamasi. Herkes bu guzel manzaralari gormek icin baskente akin ediyor. Muhakkak bu manzaralari sizinle paylasacagim. Simdilik arkadasimdan bana hediye gelen lale resimlerini paylasiyorum. Muhtesem bir cicek.





Gecen hafta dunyanin bu tarafina sezonun son kari yagdi. Soguk hava da ancak corba guzel gidebilir dedim. Bende sezonun son corbalarindan Kremali Mantar Corbasi yapmayi tercih ettim. Ilk defa denenememe ragmen cok lezzetli bir tat elde ettim. Hemen sizlerle paylasmak istedim.





Malzemeler

1 adet orta boy pirasa
1 adet orta boy havuc
2 adet tavuk butu (yada gogsu)
1/2 kilo kadar mantar
2 yemek kasigi un
1 1/2 lt su
2 yemek kasigi krema
2 yemek kasigi sehriye
Tereyagi

Tarife gecmeden once mantarsiz olarak da 1 yasindan buyuk bebisleriniz icinde yapabileceginiz saglikli bir corba.

1 1/2 litre suda tavuklari haslayiniz. Pirsalari ince ince kiyiniz, havuclari ince rende yapiniz. Derin pisirme kabinda arzunuza gore tereyagi ile hafif pisiriniz, daha sonra unu ekleyerek biraz daha pisiriniz. Uzerine tavuk suyunu yavas yavas ekleyiniz. Tavuklari ince kiydiktan sonra bu karisima ekleyiniz. Kaynamaya basladiginda krema, sehriyeyi ekleyiniz. Ara ara corbanizi karisitiriniz.
Ayri bir tavada tereyagda mantarlari sote ediniz. Corbanin pismesine yakin mantarlari ekleyiniz. Bir kac tasim kaynadiktan sonra servise hazirdir.

Afiyet olsun...

2 comments:

Nurten said...

Eline sağlık Eylem çorban leziz görünüyor :)

Lale benim en çok sevdiğim çiçektir, orası tam benlik demek ki :) ne güzel önce kış yaşadınız, şimdide bahar... biz maalesef hiç kar göremedik bu senede :(

~Semra Mutfakta~ said...

eylem'cim merhaba sitemi ziyaretin için teşekkürler bu sayede tanışmış olduk.bol bol görüşmek üzere.bu arada tariflerin oldukça başarılı.