Follow Me on Pinterest

Monday, March 16, 2009

Dumanı Üstünde Çilekli Dondurma



Yanlis duymadiniz dumani ustunde dondurma :)
Kendimce tatlari oynayip kurcalamayi seviyorum. Kendime gore bir seyleri karistirmayi, "abaca bunu boyle yaparsak nasil olur ki " diyorum. Guzel olmus ise hemen resimliyorum tarifi bir koseye de yaziyorum ki unutmayayim. Daha sonra burada paylasmak icin.

Eskiden de hep oyle idim ama Amerika'ya yerlestigimden bu yana mutfak kulturum cok genislemesi ve arti Amerikada da herseyi karistirmasini cesitlendirmesini seven bir ulke olmasi ile bir nevi yemek konusunda zihnim acildi desem dogru olur. Bunun yaninda diger ulkelerin yemek kulturlerinide ogreniyor insan. Simdilik Italyan yemekleri uzerindeyim daha sonra bakalim bende daha neler cikar.

Lafi uzatmadan bu tarif aklima nereden geldi diyorsaniz hemen aciklayayim. Amerikan kulturunde pie'lar cok meshurdur. Turkcede yanilmiyorsam "pay" diye geciyor. Elmali Paylar, Visneli Paylar vs. Buradaki halkin sicacik meyvali paylarin uzerinde dondurmayi koyduklarini ogrendigimde cok sasirmistim. Hakikatten sicak ile sogugun birlestigi en guzel nokta bu olsa gerek diye dusundum. Muazzam kalorili olmasindan dolayi kacmak istedigim ama tadindan dolayida kendimi alamadigim bir tatli idi. Bende careyi sadece meyvali olarak yapmayi uygun buldum. Ne zamandir blogumda paylasmak istedigim bir tarif idi kismet bugune imis. Yapmasi cok kolay bir tarif.

Evde o gun cilek oldugundan dolayi cilekli olan tarifi paylasiyorum. Misafirlerinize guzel bir aksam yemeginden sonra sunabileceginiz guzel bir tatli. Ihtiyaciniz olan sadece 2 kisilik tarif icin gerekirse olculeri arttirabilirsiniz;

Dondurma (ben vanilyali tercih ettim)
1 su bardagi cilek
1 cay bardagi seker

Kucuk pisirme kabinda yine recel yapar gibi cilekleri sekerleri pisiriniz. Cilek suyunu biraktiginda ve seker tamamen eridiginde ocagi kapatiniz. Cilekler yine diri kalmali. Cilekler ilimaya yakin - cunku kaynamis olursa dondurmalar cok hizli eriyor - tam olarak ilik ile sicak arasi iken dondurmalarinizi servislere hazirlayiniz ve sicak cileklerinizi dondurmalarinizin uzerine koyunuz. Hemen servis yapiniz.
Umarim begeneceginiz bir tat olur.

No comments: