Follow Me on Pinterest

Monday, March 2, 2009

Italyan Usulu Brokolili Makarna



Aksam menusu icin makarna yapmayi planlamistim gecenlerde ama nasil pisirsem diye dusunuyordum. Italyan makarna tariflerini dolastim o gun. Elimdeki malzemeler kabak ve brokoli idi ama gezdigim yemek tariflerinde iki malzeme icin ayri sekilde tarif vermis, bende okudugum tum tarifleri karistirdim ortaya nefis bir sey cikinca hemen tarifi de unutmadan sizlerle paylasayim dedim.
Yapmasi cok kolay ve pratik bir tarif yine.

Malzemeler

1 paket fiyonk makarna
1/2 kilo brokoli
1-2 adet dolmalik kabak
1-2 adet bebek havuc
1 dis sarimsak
1 silme tatli kasigi ince rendelenmis limon kabugu
Zeytinyagi, rendelenmis kasar, tuz

Makarnalari derin bir kapta su ile pisiriniz. Makarnalar pismesine 2-3 dk kala kucuk parcalara ayirdiginiz brokolileri ve kucuk sekilde dogranmis havuclarinizi makarnaniza ekleyiniz. 2-3 dk daha pisdikten sonra brokolilerin rengi cok hos bir yesil renge donuyor, sebzeli makarnalarinizi suzgecten suzunuz. Bu sirada derin pisirme kabinizda zeytinyaginda dogramis oldugunuz kabaklari az kizartiniz, yaklasik 2-3 dakika kadar. Cok kizartmayin kabak erimesin, alt ust yapsaniz yeterli. Uzerine rendelenmis sarimsaginizi ekleyiniz 30 saniye kadar daha pisirseniz yeterli. Daha sonra sebzeli makarnanizi uzerine ekleyiniz ve alt ust yapacak sekilde sebzeleri zedelemeden karistiriniz. Uzerine limon kabugu rendenizi, az tuz ekleyiniz ve 1-2 dakika daha pisiriniz. Sicak olarak servis yaparken uzerine kasar yada parmesan peyniri rendeleyiniz.
Belirtmeyi unutmadan kabak, havuc gibi sebzelerimi ben dograma islemini yaparken devamli yatay sekilde dogruyorum. Tadina daha farkli lezzet getirdigini bir arkadasim bahsetmisti ki bana gore hakli. Sebzelerin dogranma sekli farkli bir lezzet veriyor.

Afiyetler...

No comments: