Follow Me on Pinterest

Friday, October 31, 2008

Boooooooooo! Cadılar Bayramı Kutlu Olsun ( Happy Halloween )



Cadilar Bayrami geldi catti ve hazirlik olarak ben bugune ozel cookie yapmayi tercih ettim. Ilk defa deneyegim bir susleme yani Royal Icing ile cookie'lerimi susledim. Burada cogunlukla tercih edilen bir susleme stili. Bir cok siteden arastirdim tariflerde hep "meringue powder" kullanilmis. Marketleri sordum sorusturdum bulma imkanim pek olmadi sadece internet uzerinden siparis vermem gerekli idi o da bugune yetismezdi, ama farkli sekilde yapimini Pastaci'dan bulma imkanim oldu. Sizde Royal Icing tarifine ulasmak isterseniz buradan tiklayarak ulasabilirsiniz.

Malzemeler

125 gr oda sicakliginda margarin
1 su bardagi toz seker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 pakey hamur kabartma tozu
1 cay kasigi tuz
1 yemek kasigi misir nisastasi
Aldigi kadar un (yaklasik 2 su bardagi kadar)

Derin bir kapta malzemelerin tumunu karistirarak kulak memesi yumusakliginda hamur elde ediniz. Duz bir zeminde hamurunuzu 1 cm kalinliginda aciniz ve elinizdeki cookie kaliplari ile sekil veriniz. Eger elinizde kalip yoksa bu isi bir cay bardagi da gorebilir. Spatula yardimi ile sekilli cookie'lerimizi tepsimize dizdim. Asagida resimleri ekledim nasil yaptigim ile ilgili. Ilk defa yapan birisi icin gormeden anlasilmasi zor olabilir.





Pastaci'dan aldigim Royal Icing Tarifini de uyguladim. Yan resimde goruldugu gibi kivami krem santi gibi oluyor. Tavsiyem cookie'ler pistikten sonra yapiniz hatta cookie'lerin bayagi sogumasina izin veriniz. Aksi takdirde kremamiz uzerinde eriyebilir. Siz cookie'lerinizin sogumasini beklerken de icing'de donabilir. :)
Daha sonra gida boyalari ile renklendirerek suslemesini yapabilirsiniz. Hatta uzerlerini renkli sekerler ile de dekor edebilirsiniz yada gida boyalariniz ile kurdanin ucu ile de resimler cizerek de renklendirebilirsiniz.
Unutmadan belirteyim kurumasi uzun suruyor yaklasik olarak benim cookie'lerim 2-3 saatte tam anlami ile kurudular.
Iyi eglenceler...

No comments: