Follow Me on Pinterest

Monday, May 5, 2008

Soslu Patlıcan (Şakşuka)

101_0149.JPG

Bu tarif icin saksuka mi demeli yoksa soslu patlican mi bilmiyorum ama bu tarif sevgili babamin ve abimin kendi restoranlarinda severek yedigim ve de babamdan tarifini rica ettigim bir yemek. Kendisi "Soslu Patlican" diye isimlendiriyor. Her ne kadar ayni tada ulasamasamda en azindan yakin geliyorum. Annem duymasin ama babamin ve abimin yaptiklari yemekleri cok seviyorum. Genelde restoranlarinda izgara-meze tarzi yemekler olsada etler icin hazirladiklari soslar ve etlere verdigi o muthis tat hala damagimda. Turkiye'ye gittigimde hemen ilk kendimi attigim yerdir, annemin mutfagindan once :)

Malzemeler

2 orta boy patlican
2 adet yesil biber
1 konserve dogranmis domates (3 adet rendelenmis domates)
1 dis iri sarimsak
Yarim cay bardagi elma sirkesi
1 adet sogan
Kizartma icin yag
Tuz

Patlicanlarimizi parmak parmak dogruyoruz, suda bekletip acisi ciktiktan sonra kizartiyoruz. Patlicanlar kizarirken ben elimdeki konserve domatesini biraz blender'dan geciriyorum. Siz taze domatesleri rendeden gecirin.
Patlicanlar kizardiktan sonra biberlerimizi de kizartiyoruz patlicanimizin uzerine ekliyoruz.
Az yagda, rendelenmis sarimsak ve ince kiyilmis sogani pembelesinceye kadar hafif pisiriyoruz. Hemen ardindan sirkemizi ekliyoruz ve ardindan domatesimizi ekliyoruz. Sosumuz pistikten sonra kizartmalarimizin uzerine dokuyoruz. Sosun sogansiz yapilmasi gerekiyordu, ben yanlislikla sogan ekledim. Siz 1 dis sarimsak yerine 2 dis sarimsak kullanin ve sogansiz deneyin, harika oluyor. Ister sicak ister soguk servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun..

No comments: