Follow Me on Pinterest

Monday, April 21, 2008

Kısır

Kisir cay saatlerinde vazgecemedigim tattir. Belki bilindik bir tarif olabilir ama herkesin eli farklidir. Kisir tariflerine goz gezdirdigimde soganin pisirilmesi dikkatimi cekti. Ben bu tarz appetizer'larda sebzeyi cig birakma taraftariyim. Genelde yemeklerimi de yaparken sebzelerin cok pisirilememesinden diri birakilmasindan yanayim. Hem vitamini kaybolmuyor hemde daha guzel lezzet veriyor.
Amerikali ve diger ulkelerden olan arkadaslarim bana caya gelirken yada kucuk grup partilerimizde ozellikle kisir yapmami benden rica ediyorlar. Hatta tarifini benden aldiklari olmustur ki uygulamalarini da gayet basarili buldum.

Kisir


Malzemeler

2 su bardagi koftelik bulgur
1 adet ince kiyilmis sogan
1 adet ince kiyilmis biber
Yarim demet ince kiyilmis maydonoz
Kup kup dogranmis salatalik tursusu
2 yemek kasigi domates salcasi
Misir ozu yagi
1 Adet limon suyu
Kirmizi toz biber, kimyon, karabiber, tuz, kuru nane,kuru kekik

Derin kaba konulmus bulgurumuzun uzerine kaynatilmis suyu bir parmak kalingini gecmeyecek sekilde ekliyoruz. Kabimizin kapagini kapatip, bulgularimiz suyunu cekip iyice sisinceye kadar bekliyoruz. Daha sonra salatalik tursusu haric tum malzemeleri uzerine ekliyor ve iyice karistriyoruz. Yag ve baharat olcusunu arzunuza gore ayarlayiniz. Ben genelde yarim cay bardagi yag koyuyorum, baharatlarda yarim tatli kasigini olcu olarak aldim. Arzu ederseniz kuru nane yerine taze nane yapraklarida kullanabilirsiniz. Benim tercihim her zaman kuru nanedir.En son olarak salatalik tursunu ekleyip hafifce karistiriniz.
Afiyet olsun.

No comments: