Follow Me on Pinterest

Tuesday, January 8, 2008

Tuzlu Kurabiye

Bugun benim icin cok ozel bir gun , cunku blogumun ilk tarifini koyuyorum. Icimde cok hos bir heyecan var. Cok tarifler aradim bir cok sitelerde. Birbirinden guzel tarifler buldum, kimisini uyguladim kimisi kaldi oylece zaman yetersizliginden. Simdi is hayatimdan sonra evimdeyim.. Gerek turk yemekleri, gerekse turk-dunya tatlari.. Bakalim zamanla benimde tarif blogum nasil olacak.. :) Iste burdayim kendi tariflerimle, kendi tatlarimla.

Ilk tarifim tuzlu kurabiye olacak. Pastalar denildiginde oncelikle aklima tuzlular gelir o yuzden cok sevdigim tuzlu kurabiye tarifimi sizlerle paylasmak istedim.

Tuzlu kurabiye

250 gr margarin
yarim cay bardagi sivi yag
1 Yumurta ( aki icine sarisi disina)
1 cay kasigi tuz
1 paket kabartma tozu
2 tatli kasigi toz seker
1 yemek kasigi yogurt
1 tatli kasigi limon suyu
susam ve corek otu
Alabildigince un

Tum mazemeleri bir kaba koyun ve en son kabartma tozunu ekleyin. Uzerine limon suyunu dokun, kulak memesi yumusakliginda ele yapismayacak sekilde hamur elde edin.
Arzunuza gore sekiller verebilirsiniz. Uzerine yumurta sarisi surup susam, ve corek otu ekleyiniz. Daha sonra 175 derecelik firinda 15-20 dk ustu kizarana kadar pirisiniz.

Afiyet Olsun...

No comments: