Follow Me on Pinterest

Sunday, January 6, 2008

Mercimek Köftesi

Isten ayrilmama ragmen hala cok yogun gunler geciriyorum arada yine yemekler yapiyorum ama resim cekip, yazi hazirlayip yerlestirmek tahminimden daha cok zaman aliyormus. Simdilik bilindik tarifleri hazirliyorum. Sevgili esim gecenlerde bana neden bilindik yemekleri yaptigmi sordu. Degisik tariflerimi koyabilecegimi soyledi, aslinda hakli ama herkesin tarifi farklidir. Ayni yemekleri farkli tariflerle denemeli. Tabiki zamanla degisik yemek pasta tariflerine yer verecegim. :) Bugun sizlerle benim, hem yardimci yemek olarak, hem meze, hemde cay saati olarak cok sevdigim mercimek koftesinin tarifini paylasacagim.

100_2175

Malzemeler;

1,5 su bardagi kirmizi mercimek
1 su bardagi ince bulgur
1 adet ince kiyilmis sogan
yarim demet ince kiyilmis maydonoz
1 yemek kasigi salca
1 adet
limon suyuyag, tuz , karabiber, kimyon, kirmizi biber

Mercimegi derin bir tencerede haslayiniz. Yumusak kivama gelince ocagi kapatiniz. Yalniz mercimek az sulu kalmali. Uzerine ince bulguru ekleyip tencerenin kapagini kapatiniz.Bulgurlar yumusadiginda diger malzemeri ekleyip karistiriniz. Elinizle sekil verip marul yapraklariyla servis yapabilirsiniz. Afiyet Olsun.

2 comments:

Ömre Eren Bora said...

Ellerine sağlık arkadaşım.. Leziz görünüyor..

BEBEKKOKUSU/ ÖMRE

eylem said...

Tesekkur ederim :)